poniedziałek, 28 grudnia 2009

Fari - oofy live Reggae Kolędy klub Plus 26.01.1994

Witajcie
Dziś mam zaszczyt przedstawić Wam fragment koncertu zespołu Fari - oofy(zespół znany również pod nazwą G'rassta).
Zapraszam do przesłuchania i liczę na Waszą pomoc w zdobyciu całego zapisu tego koncertu.
Tu macie jeden utwór do przesłuchania:

a tu macie już resztę materiału.
http://chomikuj.pl/Polskie_Reggae/Fari+-+oofy/live+Reggae+Kol*c4*99dy+klub+Plus+26.01.1994
i jeszcze raz to samo:
http://www.4shared.com/file/189789874/93a1dda0/Fari_-_oofy_live_Reggae_Koldy_.html

7 komentarzy:

jahlive pisze...

Chciałabym z tego miejsca pogratulować pani (jak donosi "Encyklopedia polskiego reggae" - no chyba, że to nie Ona) Joannie Gudit-Basted ogromnych umiejętności wokalnych i najpiękniejszego jakie słyszałam w życiu wykonania tego utworu (a chyba wszyscy znamy ich niemało, wszak "Cicha noc" jest najpopularniejszą kolędą na świecie).

Czy ta obsuwa oznacza, że nasz kolega Gobbo postanowił podzielić się z nami materiałem w całości i stąd oczekiwanie, czy też zostanie opublikowany fragment od Czity? Cokolwiek by to nie było, fragment jest genialny, nawet mimo niewielkiej obecności "tradycyjnych" kolęd. Wszak np. pieśń "Kiedyś w Górach", którą pierwotnie wykonywała Orkiestra Razem, a która znalazła się na tym materiale stanowi (moim skromnym zdaniem) nasze polskie foundation, które każdy uważający się za fana polskiej muzyki reggae znać powinien. A intro z tego materiału w wykonaniu Pawła Sitarza dowodzi, że już wtedy, prawie 20 lat temu młodzi ludzie poszukiwali prawdy nt. "jak to robią prawdziwi rastafarianie" :)))

Gobbo (Ra z Tafarii) pisze...

Gobbo istnieje i cały ten koncert od dwóch miesięcy trzyma w torbie... Tylko że na pocztę mu nie po drodze ostatnio. Koncert w całości jest rewelacyjny i obiecuję sie poprawić - kiedyś. Fanem wokalu Pawła jestem od lat i miałem kiedyś kasetkę z jego nagraniami solowymi, kasetę jednak puściłem w obieg i mimo prób odzyskania, nie udało mi sie do dziś. Te nagrania pewnie istnieją gdzieś w przestrzeni i mam nadzieję, że kiedyś dane mi będzie do nich powrócić. A może by tak poszukać u samego Pawła???

fari pisze...

Witaj Gobbo
Cieszę się że napisałeś.Czekam cierpliwie na taśmę od Ciebie i mam nadzieję że nagrania jakie "poszły w świat" odnajdą się i będzie nam dane jeszcze raz je usłyszeć dzięki tej stronie...
Pozdrawiam.

Gobbo (Ra z Tafarii) pisze...

Jakoś tak nie zauważyłem od razu, ale w tytule postu pojawił się błąd. Zespół nazywał się FARI-OOFY, a nie FARI-OFFY. To tak dla poprawności językowej.
Data też się lekko nie zgadza, bo to był 26 syczeń, a nie maj, 1994 roku. Ja kiedyś pracując w sklepie puszczałem w maju kolędy Pospieszalskich, jak kumpel płytę kupił, ale nie sądzę aby ktokolwiek późną wiosną na koncertach grał i śpiewał jeszcze kolędy.

jahlive pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
jahlive pisze...

Ciekawe, czemu Czita miał tylko połówkę tego koncertu. Taśma się wciągnęła, czy jak? O nagraniach solowych Pawła nie słyszałam, szczerze mówiąc. Ciekawe, czy "jeszcze żyje" i czy da się w jakikolwiek sposób z Pawłem skontaktować. Miło by było, nie powiem, odnaleźć jeszcze jednego regowca z tamtych czasów (zwłaszcza tak wybitnego).

Może Czita miał coś w temacie pozostałych nagrań Pawła ale nie dał nam, bo przecież takiego unikatu stracić nie wolno ;). Dowiedziałam się jakiś czas temu od niego, że już nawet materiał G'rassty wydany oficjalnie przez I & I jest unikatem - chyba jestem szczęściarą, bo od jakiegoś czasu ta taśma leży u mnie na półeczce :)

fari pisze...

Witajcie
Faktycznie,wszędzie gdzie tylko nie spojrzeć jest napisane że to zespół FARI-OOFY a nie jak napisałem FARI-OFFY.Pomyłka moja wynikła z błędnego opisania przez kogoś kasety z której mamy to nagranie.Co do daty.Gobbo masz rację.Logiczne jest granie kolęd w styczniu a nie w maju tu przyznaję się że błędnie odczytałem datę z kasety.Zaistniałe pomyłki już poprawiam,zainteresowanych przepraszam i dziękuję Gobbo za cenne uwagi.