środa, 10 czerwca 2009

Jemiayka - "Babajarro", czyli jak odnalazłam unikalne nagrania

Hej
Na pewno wielu z Was słyszało na dodanej w 2006 roku składance do pisma "Free colours" pod tytułem "Młode lwy polskiego reggae" utwór pod zagadkową nazwą "Pan Tadeush". Mało kto pamięta, że wykonywał go mało znany band - Jemiayka. I nic dziwnego, gdyż formacja pochodziła z Torunia, gdzie tytułowy "Pan Tadeush" mocno daje się we znaki ;-). Zostawiam jednak politykę na boku, bo muszę przyznać, że kiedy tylko po raz pierwszy usłyszałam wzmiankowany kawałek, od razu zauroczył mnie oryginalną, rzadko spotykaną w naszym kraju techniką wykonania - a zwłaszcza warstwą instrumentalną. Wspaniały, korzenny roots wpadający tu i ówdzie w melodyjny dub był czymś, co na długi czas utkwiło mi w pamięci, gdyż nigdy wcześniej w Polsce nie słyszałam zbliżonego technicznie grania. Nie inaczej było też z warstwą tekstową, która opowiadała o problemach współczesnych Polaków z dużą dawką humoru i świetnym śpiewem wokalisty/gitarzysty Jarka "Babajaro" Szuberta.

Zachęcona kompilacyjnym kawałkiem, zaczęłam poszukiwać innych materiałów studyjnych zespołu. Niestety wyszukiwarka milczała - w internecie były na ogół jedynie kiepskiej jakości nagrania koncertowe, a p. Katarzyna Szubert, z którą ktoś tutaj radził mi się skontaktować, nie odpowiedziała niestety na moją wiadomość. Jednak nawet złej jakości materiały koncertowe nie zaszkodziły przebojowości "Jemiayskiej" muzyki i dostawałam dużo sygnałów, że jest to zespół, którego ludzie chcą i lubią słuchać.

Zupełnie przypadkowo odnalazłam w sieci na stronie w ogóle nie związanej z reggae wystęskniony materiał - był to dział downloadu na stronie pilon.pl znajdujący się pod adresem http://www.pilon.pl/pilon/html/mp3.html Dlatego teraz mogę z dumą zaprezentować przebojowy materiał pod nazwą "Jarrababa". Można go ściągnąć z podanej wyżej strony, zaś pobierając go bezpośrednio z linku na naszym blogu zyskujecie dwa dodaktowe kawałki ze strony Jemiayki na mp3.wp.pl pod adresem http://jemiayka.mp3.wp.pl/?tg=L3Avc3RyZWZhL2FydHlzdGEvMjU0MzcuaHRtbA== .

Poniżej wszystko w jednym archiwum .zip Paczka zawiera demo "Jarrababa" nagrane w 2007 roku oraz dwa utwory koncertowe.

Tracklista:

1. (00:03:35) Jarrababa - At y lubi szto
2. (00:02:45) Jarrababa - Hoolala_cube
3. (00:05:35) Jarrababa - Pajlotto
4. (00:04:13) Jarrababa - Pan
5. (00:05:33) Jarrababa - Tassman
6. (00:04:41) Jarrababa - Zielonosiwy2
7. (00:07:12) Jemiayka - Marakuija
8. (00:05:39) Jemiayka - Zahood

Skład zespołu:

Jarek "BABAJARO" Szubert - gitara, vocal Robert "ODIK" Odhe - bass Grzegorz "GRINGOSTAR" Ogiela -gitara Robert "MONTES" Matewski - bebny, faza Blazej "DZEJDZEJ" Wlodarczyk - perkusja

Link:

http://odsiebie.com/pokaz/3442492---0fcd.html
Zapraszam i polecam, zwłaszcza że Jemiayka jest jednym z nielicznych zespołów który potafił połączyć klasyczny dub z przekazem bardzo życiowym, aczkolwiek podanym z przymrużeniem oka, co wśród formacji grających ten gatunek zdarzało się nieczęsto. Szkoda, że tak ciekawe nagrania są ukryte w przepastnych czeluściach sieci!

P.S.: Okładka do materiału oraz zdjęcia zespołu poszukiwane!

2 komentarze:

Michał pisze...

sorry ze poprawiam ale to byłt młode lwy polskiego reggae a nie młode wilki ;)

jahlive pisze...

Ale gafa :)))) Rzeczywiście, dzięki!