niedziela, 21 czerwca 2009

Ave Lion - nagrania z roku 2004 + wywiad



W oczekiwaniu na koncertówki Jemiayki polecam inny doskonały toruński, również nieistniejący już zespół - a nazywał się on Ave Lion (ciekawostką jest to, że na klawiszach grał tam tak popularny dzisiaj Ras Luta...) Materiał kapeli jest dość nietypowy jak na naszego bloga, ponieważ - jak sam zespół pisał o sobie na mp3.wp.pl - "muzyka Ave Lion bardziej odchodzi od inspiracji reggaeową sceną lat 80-tych, a poszukuje w klasyce spod znaku Steel Pulse i współczesnej scenie ragga", niemniej jednak uważam że jest jak najbardziej godny polecenia - tym bardziej, że w czasach jego powstania tego typu projektów na polskiej scenie muzycznej było bardzo niewiele.

Tu przeczytacie wywiad z dwoma członkami Ave Lion przeprowadzony przez Seniora P. (pozdrawiam!):

http://www.reggaenet.pl/biblioteka/45_Wywiad_z_Pesym_i_Pablo_z_Ave_Lion.html

Ostatni skład Ave Lion:
Łukasz – wokal Paweł – bas Piotr – perkusja Tomala – wokal, klawisze Ras Luta - gitara solowa Kamil – sax Szymon – trąbka Kinga – chórki

Czy ktoś wie, skąd pochodzą prezentowane przeze mnie nagrania? Wiem tylko, że zostały nagrane w 2004 roku i znam też nazwy niektórych z nich:

http://files.filefront.com/ave+lion+2004+by+zywedrzeozip/;13910840;/fileinfo.html

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Na profilu zespołu w strefie mp3 wp znalazłem taką informację: "Sesja nagraniowa dema "Instalacja" rozpoczęła się w grudniu 2003 r. a skończyła się wraz z końcem lutego. Płyta nagrywana była podobnie jak pierwsza płytka demo i singiel "Guide me" w toruńskim studio Radia Sfera. Tym razem część partii klawiszy nagraliśmy dodatkowo w domowym studio Michała Jacaszka ( znany toruński realizator, muzyk, autor jeszcze świeżej płyty "Lo Fi Stories"), który nie tylko zajął się realizacją i mixem płyty, ale też wspomógł reggaeowe beaty o dźwięki samplera i analogowe brzmienia klawiszy. "Instalacja" zawiera 5 kawałków, które idąc od roots reggae przez dub i ragga są próbą pokazania różnorodności muzyki Ave Lion. Muzyki, która coraz bardziej odchodzi od inspiracji reggaeową sceną lat 80-tych, a poszukuje w klasyce spod znaku Steel Pulse i współczesnej scenie ragga." Ale czy dotyczy ona publikowanych tutaj nagrań - nie mam pojęcia.